Jednotky

Své jednotky hráč ovládá přímo na mapě. Skřeti a ostatní tvorové mají svou vlastní vůli a pohybují se po světě svobodně. Jednotek je více typů, každá je jinak silná, jinak rychlá a umí něco jiného. Každá jednotka má svou energii (modrý sloupec), která se jí velice pomalu doplňuje. Červený sloupec je život, pokud v boji klesne na nulu, jednotka umírá.

Boj jednotek neovládej, je automatický   Soupeři si vzájemně zasazují rány 1x za minutu.
Boj obvykle trvá i několik hodin   Až do smrti jednoho z nich.


Také energie přibývá pomalu, několik hodin trvá, než se vyčerpané jednotce doplní energie k dalšímu pohybu.

Pokud jednotka nebojuje, tak jí každých pět minut přibude trošku energie. Je-li energie dost, může se jednotka pohybovat po mapě. Zraněným jednotkám, které nebojují, a které mají přírůstek léčení vyšší než nula (např. hrdina), přibývá každých deset minut trochu života.

Podrobně o jednotkách je na stránkách: Lidé, Skřeti, Trpaslíci a Zvířata.

Proč je to tak pomalé? Chci víc energie, rychlejší boj!

Je to pomalé proto, abys stihl zareagovat na nepřítele! Například když tvého hrdinu napadnou hromadně skřeti nebo jiní hráči a ty nebudeš připojen ve hře, díky pomalosti máš šanci zareagovat až se připojíš. Až budeš bojovat v bitvách proti jiným hráčům, zjistíš, že rychlost hry je nastavena správně. Kdyby byl boj rychlý, tak tvůj hrdina, napadený ze všech čtyř stran, zemře za pár minut, a ty nestihneš zareagovat.

Co se zobrazuje u každé jednotky

  • sloupec energie (modrý)
  • sloupec života (červený)
  • erb hráče zvolený v registraci
  • hodnost 0 až 9 za počet zabitých nepřátel, čím větší je, tím silnější je jednotka a obrázek jednotky ze zvětšuje

Trénování jednotek - 9 stupňů hodnosti

Každá jednotka má po naverbování obvykle hodnost 0 a lze ji bojem vycvičit až na 9. level hodnosti.
Za každého zabitého nepřitele se zvýší hodnost o +1, a tím se zvyší síla útoku, obrany a střely (u střelce) o +1.
V 9. levelu je tedy jednotka o +9 silnější než základní.

Hodnost0123456789
Obrázek 

Speciální jednotky, které kromě boje umí i něco jiného, mohou postupně nasbírat zkušenosti také za své činnosti. Ukazatel zkušeností se zobrazuje pod znakem hodnosti. Pokud jednotka nasbírá 100% zkušeností, získá vyšší hodnost. A díky vyšší hodnosti dokáže lépe zvládat svoji speciální činnost.



Typy jednotekZa co dostává zkušenosti pro získání hodnosti
Beranidlaza zbourání stavby (podle její kvality)
Léčiteléza úspěšné léčení
Staviteléza postavenou stavbu (podle její kvality)
Střeleciza výstřel do nepřátelské jednotky
Vozíkyza počet surovin přivezených do hradu či vesnice

Odcházení jednotek - Co se stane, když zbrojnošovi zbourám kasárnu?

Každý zbrojnoš, který je naverbovaný z kasáren, potřebuje kasárny k životu. Jsou jeho domovem. Může se stát, že kasárny zbouráš ty nebo je zbourá nepřítel. Pokud se tak stane a zbrojnoš nemá kde bydlet, tak odejde. Neodejde ale hned! Všechny jednotky bez domova odchází ráno okolo páté hodiny. Proto když kasárny zboříš, máš dost času je postavit jinde.

A protože více kasáren obývá více zbrojnošů dohromady, není jisté, který zbrojnoš nakonec odejde. Obecně platí, že odejde ten zbrojnoš, který nebojuje a má nejnižší hodnost. Za jeden den odejde vždy jen jedna jednotka z dané budovy a vezme si sebou suroviny a artefakty, které nese.

Stejná pravidla platí pro všechny naverbované jednotky (stavitel = dílna, střelec = střelnice, atd.). Jedinou výjimkou jsou jednotky, které máš od začátku hry, nebo získáš od Rádce a nebo uplacené jednotky (skřeti, trpaslíci, atd.). Ti domov nepotřebují.

Zvednutí a nesení surovin

Většina jednotek dokáže nosit omezené množství surovin, nejlepší na to je ale vozík, který se vyrábí v Dílně. Nošení surovin jednotky nijak neomezuje v pohybu či boji.

Jednotka sebere suroviny tak, že si na ně stoupne, a po kliknutí na jednotku se ukáže symbol ručičky . Kliknutím na ručičku se dostane do záložky Pytel, kde si hráč zadá, jakou surovinu a kolik chce zvednout nebo položit.

Suroviny musíš donést až k hradu (případně k vesnici), pak klikni u jednotky na záložku "Pytel" a dole se objeví zelené tlačítko "Do hradu" (nebo "Do vesnice"). Kliknutím na něj se všechny nesené suroviny přesunou do pokladnice. Ač by se to mohlo být logické, tak nošení surovin do stavby Skladiště nefunguje!

Léčení jednotek

Hrdina, skřeti, trpaslíci a zvířátka se umí pomaloučku léčit sami, každých 10 minut jim přibude zdraví dle vlastnosti přírůstek léčení . Ostatní jednotky se léčit sami neumí. Zde jsou možnosti, jak je vyléčit.
  • Lektvary zdraví - skřeti a trpaslíci u sebe mají občas lektvar života, když ho použiješ, životy přibudou
  • Amulet života - Černý rytíř má u sebe občas amulet života, který léčí rychlostí jeden život za 10 minut
  • Léčitel - v 8. levelu hradu můžeš postavit Kostel a naverbovat léčitele, svou energií umí uzdravovat jednotky
  • Kredity - za 3 kredity můžeš vyléčit libovolnou svou jednotku (léčit lze jen jedenkrát za 8 hodin)

Uplácení jednotek

Některé počítačem řízené jednotky (skřeti, trpaslíci, prasata) jdou uplácet. Většina má dost hrdosti a uplatit nejde vůbec, ale dá se říci, že v průměru je každá třetí jednotka uplatitelná. Pokud se ti povede jednotku uplatit, přechází do tvých služeb a ty ji můžeš ovládat úplně stejně jako své vlastní jednotky. Nediv se, když se ti mnohokrát nepovede jednotku uplatit, je to normální. Opatruj si dobře uplacené jednotky a nenech je zemřít, protože na rozdíl od zbrojnošů nepotřebují místo v kasárnách. A pozor, až budeš útočit na cizí hrad, všechny uplacené jednotky ti může obránce zkusit uplatit! Ve vesnicích to nejde.

Platí pravidlo, že čím větší úplatek dáš, tím je větší šance, že se k tobě jednotka přidá. Ovšem nad určitou mez se to už nevyplácí, protože šance na úspěch roste už jen nepatrně a to se prostě nevyplatí. V políčku, kam zadáváš výši úplatku, se ti vždy ukáže ta správné mez, kolik by jsi měl dát, aby jsi měl optimální šanci na úspěch. Ano, můžeš dát i 2x více, ale šance bude jen o trochu větší. A 4x více se prakticky nevyplatí dávat, šance vzroste jen nepatrně.

Zastavení útoku u své jednotky

Každé své bojující jednotce můžeš zakázat bojovat kliknutím na tlačítko . Pozor, nepřítel bude i nadále útočit a zraňovat tvou jednotku. K čemu je to tedy dobré? Jednotka nebojuje, ale odpočívá a přibývá ji tak energie. Pokud ji má dost na krok, může udělat krok stranou a tak přerušit boj.

Propuštění jednotky

Všechny jednotky které vlastníš můžeš propustit. Odejdou za 24 hodin. Občas se to hodí, když máš jednotku někde zabarikádovanou a nejde s ní hnout. Nebo když odešleš vojáky na 2 dny pryč a doma tě mezitím napadnou. Nebo když chceš v dílně verbovat jiné jednotky než ty co již máš. Když jednotka odejde, nechá na mapě suroviny a artefakty, co nesla.
Jak na to? V záložce jednotky "Info" je úplně dole odkaz "Propuštění".